COVER STORY

00_ShMD_mag_#07_cover_story_Lucia_Berdos_add

Lucia Berdos pe coperta Shopping MallDova magazine

Lucia Berdos cucerește prin eleganță și stil, dar în același timp prin simplitatea ei, zâmbetul deschis și activitățile filantropice, care reușește să le realizeze pe lângă munca de zi cu zi. Despre toate acestea am discutat în interviul de copertă!

De unde a apărut inițiativa de a te implica în proiecte de caritate?
E firesc să vrei să ajuți pe cineva. Fiecare om poate să-l ajute pe cel ce are nevoie, cu mai mult sau mai puțin și nu neapărat merge vorba doar de bani. Activitatea noastră de caritate a început odată cu lansarea fundației noastre. Având un domeniu legat de sănătate oricum primeam multe rugăminți să ajutăm pe cineva, atunci am hotărât să facem acest lucru într-un mod mai organizat. Am dori ca fundația să acorde ajutor nu doar în cazuri care au avut loc deja, când este nevoie de tratament și medicamente, dar și să desfășoare activități pentru informarea populației și pentru prevenire. Din păcate majoritatea populației nu duce un mod sănătos de viață.

Ce scopuri mai are fundația?
În primul rând promovarea unui mod de viata sanatos, după care promovarea valorilor familiale, educației copiilor în familie, a non-violenței. Un viitor sănătos al țării începe de la copii noștri. Trebuie să îi creștem puternici, sănătoși, responsabili, să le acordăm atenția cuvenită și să-i învățăm lucruri care contează cu adevărat în viață.

Recent ai participat la organizarea unui eveniment extraordinar – “Gala Generozității”. Cum a fost?
A fost un eveniment deosebit. La noi au apărut unele organizații care merită toată încrederea și atenția. Fiecare poate să se implice în acte de caritate, dar cel mai bine o fac profesioniștii în domeniu. Când am făcut cunoștință cu echipa CCF Moldova, am rămas impresionată de dedicația echipei, dar și de alte aspecte importante, cum ar fi transparența, care în domeniul carității este esențială. Împreună am lucrat la acest eveniment grandios în cadrul căruia am strâns fonduri pentru a finaliza “Casa Viitorului”, destinată special pentru 12 copii abandonați cu disabilități.

Conduci o afacere, ba chiar mai multe, te ocupi cu caritatea, ești deseori invitată la televiziune, stilul tău de zi cu zi îl alegi în concordanță cu aceste activități?
Rămân întotdeauna fidelă stilului meu, indiferent unde aș pleca, doar pentru o recepție mai deosebită, cum a fost de exemplu “Gala Generozității” pot alege o ținută mai de seară. Îmi place stilul minimalist –mai puțină haină – mai multă personalitate. Zi de zi îmbrac ceva clasic cu nuanțe sport, comod, tocuri joase, ba chiar îmi pot permite și niște sneakeri, tendințele mondiale ne încurajează să facem astfel de combinații. Înainte îți era greu să îți imaginezi un palton de cașmir cu o pereche de teniși, acum însă le vezi în fotografiile de street fashion de la toate săptămânile modei din lume.

Fiicele tale iau exemplu de la tine, îți fură deja câte ceva din garderobă sau au alt stil?
Nu insist niciodată, îmi place mult dacă au părerea lor. De exemplu, Delia recent și-a cusut singură o rochie, dintr-o stofă pe care am cumpărat-o pentru joacă. Dar i-a plăcut atât de mult, că a decis să meargă cu ea la evenimentul dedicat zilei vinului la noi în restaurant. Nici o explicație nu a mers, de ce să nu o îmbrace, dar după ce la eveniment câțiva oameni au întrebat-o ce personaj este sau dacă merge la o petrecere costumată după aceasta, a decis singură că vrea să se schimbe. Așa că le permit să exploreze lumea și stilul propriu. Iar cu Felicia deja suntem într-o mărime și chiar putem face schimb de haine câteodată.

Dai atenție brandurilor și cum le combini?
Îmi place combinația brandurilor de lux cu branduri mai ieftine, uneori chiar puțin cunoscute. Aș zice că un total look doar din branduri de lux nu este expresia unui bun gust, ci lipsa acestuia. Mult mai important este să te orientezi în tendințe, să înțelegi ce vrea să spună un anumit designer prin colecția sa, să te cunoști pe tine, să înțelegi ce ți se potrivește mai bine și astfel să poți mixa haine din diferite branduri, de diferit preț și stil.

Ce mai contează pentru tine când îți alegi hainele?
Pentru mine contează istoria, valorile și designerul. Da, brandurile de lux oferă un statut, dar pentru mine contează în primul rând comoditatea și stilul personal. Poate să fie ceva extrem de modern și scump, dar dacă haina nu e a mea, nu o voi cumpăra. Nu îmi plac hainele extravagante, care iau asupra lor prea multă atenție.

Ce personalități te inspiră?
Mie îmi pare că epoca când erau doar câteva femei etalon deja trece, iar rețelele sociale contribuie activ la această schimbare. Nu aș numi pe cineva anume, mie îmi plac femeile care pe langă faptul că știu să arate bine, duc un mod sănătos de viață, au o activitate prin care își exprimă eul sau personalitatea și cel mai important că această activitate este îndreptată spre a schimba careva lucruri spre bine, să nu zic patetic – care încearcă să schimbe lumea din jurul său, cât de putin spre bine.

Cât de des îți faci cumpărăturile?
Din acest punct de vedere cred că suntem o familie modernă tipică, mai rar un weekend să nu venim la mall, pentru că oricum lucrăm în timpul săptămânii și nu reușim, iar sâmbătă – duminică putem avea ceva timp pentru cumpărături, în plus mai mergem la cinema sau la un restaurant.

ShMD_mag_#07_cover_story_Lucia_Berdos_ (1)

ShMD_mag_#07_cover_story_Lucia_Berdos_ (2)ținută: palton / пальто SASSOFONO – 9 995 mdl; cămașă / рубашка LEVI’S – 1 769 mdl;
blugi / джинсы LEVI’S – 1 969 mdl; botine / ботинки CLARKS – 2 271 mdl

ShMD_mag_#07_cover_story_Lucia_Berdos_ (3)ținută: hanorac / толстовка GUESS – 2 415 mdl; blugi / джинсы GUESS – 2 691 mdl; sacou / пиджак SASSOFONO – 1 995 mdl

ShMD_mag_#07_cover_story_Lucia_Berdos_ (4)ținută: rochie / платье GUESS – 4 393 mdl

Revista Shopping MallDova o puteti primi gratis la infopoint Shopping MallDova, etajul 1 (vizavi de magazinul Mango).

photo Eva Elena
style Marina Gaina
Shopping MallDova magazine { Dolce Vita }, Green Fusion Agency

* Toate drepturile sunt rezervate. Orice utilizare a materialului de pe www.dolcevita.md poate fi efectuat doar cu permisiunea scrisa, adresati request-ul la info@greenfusion.md